TÜBİTAK BİDEB 2237-A Bilimsel Eğitim Etkinlikleri Desteği kapsamında Uşak Üniversitesi Teknoloji Transfer Ofisi tarafından önerilen “Sağlık, Fen ve Mühendislik Bilimlerinde TÜBİTAK 2209 Araştırma Projeleri Hazırlama Eğitimi ” projesi, lisans öğrencilerine yönelik üç gün sürecek bir proje yazma eğitimi olarak kurgulanmıştır.
Projenin ana amacı, üniversite öğrencilerine proje yazım süreçleri ile ilgili bilgi ve beceri kazandırmak ve bu bilgileri uygulamalı olarak TÜBİTAK 2209 Üniversite Öğrencileri Araştırma Projeleri Destekleme Programına yönelik projeler hazırlamaya yönlendirerek Uşak Üniversitesi’nde yürütülen öğrenci projesi sayısını arttırmaktır.
TÜBİTAK 2209 Üniversite Öğrencileri Yurt İçi Araştırma Projeleri desteği lisans ve önlisans düzeyindeki öğrencileri araştırma yapmaya teşvik eden, akademik anlamda öğrencilere proje hazırlama ve yürütme tecrübesi yanında birçok beceri kazandıran bir destek türüdür. Bu sebeple, üniversite öğrencilerinin proje hazırlamaya ve bu destek programına yönelik farkındalıklarının arttırılması, kendilerinin hem akademik hem kişisel gelişim süreçlerinde önem taşımaktadır. Özellikle fen ve mühendislik öğrencilerinin, yapacakları çalışmaları projelendirme sürecine daha üniversite öğrencisi iken dahil olmaları, meslek hayatına atıldıklarında katma değeri yüksek ürünler ortaya çıkarmalarına da katkı sağlayacaktır.
Öğrencilerin proje yazmaya teşvik edilmesi, proje kültürünün kendilerine aşılanması, üniversitedeki proje başvurularının ve mevcut başvurulardaki kabul oranlarının artması, projenin hedefleri arasında yer almaktadır. Bunun için, eğitim sürecinde hazırlanan proje önerilerinin bir sonraki çağrı döneminde TÜBİTAK 2209 Üniversite Öğrencileri Yurt İçi Araştırma Projeleri Destek Programına proje başvurusu olarak sunulması planlanmaktadır.
Düzenlenecek proje yazma eğitimine katılımcı olarak Uşak Üniversitesi’nde fen ve mühendislik alanlarında lisans ve meslek yüksek okullarında teknik alanlarda okuyan önlisans öğrencileri dahil edilecektir. Diğer fakülte ve meslek yüksek okullarına da eğitim duyurulacak, öğrencilerin de talep etmeleri ve kontenjan olması durumunda eğitime kabul edileceklerdir. Eğitim sürecinde öncelikli olarak proje hazırlama süreçleri ile ilgili genel bilgi öğrencilere verildikten sonra TÜBİTAK 2209 projeleri, proje başvuru formları ve daha önceden başarılı olmuş TÜBİTAK 2209 projeleri üzerinden teorik ve uygulamalı derslerle öğrenciler bilgilendirilecek ve bu proje çağrılarına başvurmaya yönlendirileceklerdir. Etkinlik süresince, öğrencilerden proje fikirleri sunmaları beklenecek, bu fikirlerin olgunlaştırılması ve projeleştirilmesi üzerine uygulamalı derslerde çalışmalar yapılacaktır.
Proje yazımında temel kavramlar, konu ve kapsamın yazılması, literatür araştırmasının yapılması ve özetlenmesi, projenin özgün değer, yaygın etkisinin belirlenmesi, iş zaman planının hazırlanması, iş-zaman çizelgesi, iş paketleri ve süreleri, başarı ölçütlerinin belirlenmesinde dikkat edilecek hususlar gibi konularında eğitmenler katılımcılarla bilgi ve deneyimlerini paylaşacaklardır. Proje sürecinin tamamlanmasından sonraki süreç de derslerde tartışılacak; proje sonuçlarının değerlendirilmesi ve proje sonuç raporunun yazılması, proje çıktılarının değerlendirilmesi; araştırma sonuçlarını yayına dönüştürülmesi de detaylı olarak konuşulacaktır.
Eğitmen havuzu oluşturulurken de özellikle proje yazım ve yürütme tecrübesi fazla olan ve TÜBİTAK 2209 projelerinde öğrencilere danışmanlık yapmış akademisyenlerin havuza dahil edilmesine önem gösterilmiştir. Projemizde 4 farklı üniversitede görev yapamakta olan toplam 7 eğitmen görev almaktadır.